לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה יתקיים בכיכר ביאליק ערב מרגש בהנחיית יואב גינאי, שיארח את המוזיקאי והפזמונאי יעקב גלעד.
גלעד ישתף את סיפורו כבן הדור השני ואת סיפור יחסיו המורכבים עם אמו, הלינה בירנבאום, סופרת ומשוררת, ניצולת אושוויץ, שספריה עוסקים בתיעוד זיכרונותיה כילדה בשואה.
לצידו תתארח הבמאית יסמין קיני, שביימה את הסרט "לאן את נוסעת", המתעד את מסעם המשותף של גלעד ואמו לפולין. במהלך הערב יוקרנו קטעים מהסרט, וקיני תספר על מאחורי הקלעים של היצירה.
השיחה תעסוק בהעברת זיכרון מורכב, בזיכרון החי ובדרכים לתעד ולספר אותו לדורות הבאים דרך יצירה אמנותית, תוך התייחסות למצב האקטואלי של חירום, טראומה וחוסר ודאות.
הערב ילווה במופע מוזיקלי חי עם המוזיקאים צחי פודור (שירה, פסנתר וגיטרה) ודנה אמדו (שירה וגיטרה בס) שיבצעו את הקלאסיקות הגדולות שכתב גלעד, ושהפכו לפסקול הזיכרון הישראלי, ביניהן: "אפר ואבק", "כשתגדל", "ילדות נשכחת" ו"חלון לים התיכון".
הערב יתקיים ביום שני, 13.4, בכיכר ביאליק, תל אביב-יפו.
פתיחת דלתות ב-19:00, תחילת האירוע ב-19:30.
הכניסה חופשית!


